Plany startowe w triatlonie 2016


Kto myśli wystartować w triatlonie w 2016 roku, już teraz powinien pomyśleć o wyszukaniu odpowiednich zawodów i opłacić start. W części zawodów miejsca kończą się szybko, a zapisy być może już wystartowały.  W wielu zawodach im szybciej się zapiszemy, tym niższa opłata startowa.




Moje wstępne plany startowe w 2016 roku wyglądają następująco:

- 15 maja - Lubasz - tutaj jeszcze nie startowałem, jest to druga edycja imprezy. Zapisałem się na dystans 1/4 IM i tutaj zacznę sezon startowy w triatlonie ;-) Woda pewnie jeszcze będzie zimna, pianka uratuje. Tydzień później odbędzie się najprawdopodobniej półmaraton w Tarnowie Podgórnym - Bieg Lwa i wezmę w nim udział pewnie na pełnym dystansie półmaratonu (do wyboru zwykle jeszcze jest bieg na 7 km) - termin orientacyjny.

- 28 maja - Sieraków - również nie startowałem, zapisałem się już na dystans 1/4 IM. Szybko tu kończą się miejsca, poza tym opłata wpisowa idzie skokowo w górę. Dzwoniłem już i niestety w pobliskiej Olandii nie ma już miejsc w tym okresie do noclegu.

- 18 czerwca - Triatlon Lwa w Tarnowie Podgórnym - startowałem w roku 2015, pojawię się i w kolejnej edycji. Nie ma jeszcze zapisów, nie ma żadnych szczegółów co do terminu imprezy, więc termin zupełnie orientacyjny. Nie znamy również dystansów. Rok temu był dystans olimpijski z dozwolonym draftingiem i szczerze mówiąc, taki dystans podobałby mi się najbardziej.

- 9 - 10 lipca - Bydgoszcz - w sobotę start indywidualny na 1/8 IM, natomiast w niedzielę zbudowaliśmy sztafetę na 1/4 IM (ja będę jechał rowerem). Na 1/8 IM będę bronił trzeciego miejsca w mistrzostwach Polski prawników, a może uda się trochę polepszyć miejsce?

- 23 lipca - Challenge Poznań - zapisałem się już na dystans sprinterski 1/8 IM. Opłaty idą skokowo w górę, więc kto chętny powinien się szybko zapisywać bo potem ceny stają się wręcz zaporowe ;-) W 2014 oraz 2015 startowałem na dystansie 1/4 IM oraz olimpijskim, więc teraz dla odmiany wybrałem dystans krótszy - sprinterski.

- 6 sierpnia - Gdynia - oficjalne zawody z cyklu Ironman. Nie ma tutaj dystansu 1/4 IM ani olimpijskiego, do wyboru są tylko sprint albo od razu 1/2 IM, więc zdecydowałem się na dystans sprinterski 1/8 IM. Też można się zmęczyć i dać z siebie wszystko, a w portfelu zostaje znacznie więcej ;-) Jest to ponoć największa i najlepsza impreza triatlonowa w Polsce, więc będę mógł to sprawdzić, przeżyć i opisać. Jestem ciekaw jak wypadnie w porównaniu z Poznaniem, gdzie będę już trzeci raz, więc mam już pewien obraz sytuacji. Do Gdyni trzeba się zapisywać już, bo kończą się miejsca, zwłaszcza na główny dystans.

- 14 sierpnia - Chodzież - tutaj jeszcze się nie zapisałem, do wyboru są wszystkie dystanse do wyboru do koloru: 1/2 IM, 1/4 IM, 1/8 IM oraz sztafety. Najniższe wpisowe obowiązuje do końca grudnia, więc jeszcze trochę czasu na decyzję jest. A może uda się zmontować jakąś sztafetę?

- 20 sierpnia - Wolsztyn - ta sama sytuacja co w Chodzieży - jeszcze się nie zdecydowałem, tańsze zapisy do końca grudnia.

- 27 sierpnia - Czerwonak - w tym roku było świetnie, więc i w 2016 roku muszę tutaj wystartować. Zapisy jeszcze nie ruszyły, podano jedynie termin zawodów.

- wrzesień - Kórnik - tak jak w tym roku, mam nadzieję że odbędzie się impreza zamykająca sezon w triatlonie. Nie ma jeszcze żadnych informacji na temat imprezy, terminów, dystansów itd.



Tyle startów myślę mi w zupełności wystarczy. Do tego dojdą oczywiście inne zawody biegowe oraz rowerowe.

Na liście mam więc jak widać 10 startów. W tym 5 na dystansie ok. 1/4 IM oraz 3 na dystansie sprinterskim, a pozostałe zawody jeszcze nie zdecydowałem na jaki dystans się zapiszę.


Zobacz także

0 komentarzy

Nieprzychylne, niemiłe i niekulturalne komentarze będą usuwane.

Komentarze

ARCHIWUM