Jeszcze zdjęcia z maratonu ;-)












































Zobacz także

11 komentarzy

  1. Robert!


    Super, tylko zdjęcia bez podpisu fotomaraton.pl, czyli takie... za które zapłaciłeś - bo inaczej słabo to wygląda :/

    michu77

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co w tym słabego?

      Była już o tym kiedyś dyskusja, ja uważam, że jeżeli jestem na danym zdjęciu i ktoś wrzuca moje zdjęcie do sieci, to mogę sobie z niego do woli korzystać i to za darmo.

      Nikt nie może przecież zawłaszczyć mojego wizerunku i zabronić mi robienia z danym zdjęciem, gdzie ja jestem uwieczniony, czego tylko chcę, i to bez płacenia.

      Co innego gdyby to były autorskie zdjęcia czegoś innego np. przyrody, ogólnie biegu czy jakichś innych przedmiotów. Ale na tych zdjęciach jestem ja i uważam, że mogę korzystać z tych zdjęć do woli.

      Usuń
    2. Dyskusji było multum w ciągu ostatnich lat... na rozmaitych forach. Na trasach jest wielu fotografów, którzy cykają fotki hobbystycznie, dla siebie, dla swoich znajomych, na swoje blogi itd. I jest grupa, która tak zarabia na swoje życie... Nikt nikomu nie każe kupować tych fotek, ale jak chcesz skorzystać... wypada zapłacić uczciwie, za uczciwą pracę... i tyle w temacie.
      Pozwól, że zostanę przy swoim zdaniu.

      michu77

      Usuń
  2. super zdjecia. Ja widziałem moje na fotomaratonie także, ale na razie ich nie wrzucę. Ale Robercie Twoje argumenty przemawiają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i to dosadnie :)
      R

      Usuń
    2. ...no własnie super zdjęcia, których by Robert nie miał - gdyby nie czyjaś praca... wykonana w dobrej wierze :(

      michu77

      Usuń
    3. Jako prawnik uważam, że za własny wizerunek nie muszę płacić, jeżeli ktoś go wrzuca do neta. Fotomaraton nie ma przymusu wrzucania takich zajawek na swoją stronkę, równie dobrze może ich nigdzie nie publikować. To jest przecież forma ich reklamy i zachęty do zapłacenia za foty.

      Poza tym to jest mój wizerunek i ja nie przypominam sobie, żebym pozwalał np. Fotomaratonowi na robienie mi zdjęć i ich publikację w internecie.... No i jeszcze na nich zarabianie.

      Mi to nie przeszkadza, ale nie krytykujcie jeżeli zdjęcia z moją własną gębą wrzucę sobie na bloga.

      Poza tym wysłałem do nich jakiś czas temu emaila z zapytaniem na ten temat. Nic mi nie odpisali. Skoro mnie olewają, to tym bardziej widocznie nic nie mają przeciwko.

      Heeej

      Usuń
    4. Właśnie chciałem zaproponować, żebyś wysłał maila do nich z zapytaniem ... ewentualnie do organizatorów maratonu, chociaż chyba nic im do tego ...

      Zazwyczaj jak chce umieścić fotki zrobione mi przez kogoś innego, np. w artykule na stronie Festiwalu Biegowego w Krynicy, to pytam autorów zdjęć o zgodę poprzez fb, zaczepiam na zawodach, czy pisze maila. Jeszcze nigdy nikt mi nie odmówił, i nikt nie chciał za to wynagrodzenia...

      Usuń
  3. "Poza tym to jest mój wizerunek i ja nie przypominam sobie, żebym pozwalał np. Fotomaratonowi na robienie mi zdjęć i ich publikację w internecie...." - a nie wyraziłeś na to zgody przy akceptacji regulaminu podczas rejestracji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niczego takiego w regulaminie nie ma, przeczytałem jeszcze raz i nigdzie nie ma tam mowy o udzieleniu przez biegacza zgody na korzystanie z jego wizerunku.

      Usuń

Nieprzychylne, niemiłe i niekulturalne komentarze będą usuwane.

Komentarze

ARCHIWUM