Bike Skoda Challenge - Time Trial


W piątek 11 września z samego rana wziąłem udział w pierwszym akcencie rozpoczynającego się wyścigu rowerowego pod nazwą Poznań Bike Challenge. Był to wyścig - jazda indywidualna na czas, zawodnicy ruszali na trasę co 1 minutę. Na starcie stanęło 59 kolarzy. Ścigaliśmy się na Torze Poznań, a do pokonania były 4 okrążenia, a więc 16 km trasy. Z rana była brzydka pogoda, padał deszcz, na szczęście w miarę upływu czas trochę się rozpogodziło. Po deszczu zostało mnóstwo kałuż i mokry i śliski asfalt, trzeba było mocno uważać na zakrętach. Sporo osób zaliczyło wywrotki. Ja na zakrętach wolałem pojechać ostrożniej i dojechać bezpiecznie do mety. Najbardziej przeszkadzał mocny wiatr. Na prostych w których wiało w plecy, jechałem bez większego wysiłku ponad 40 km/h, niestety w miejscach gdzie wiało w twarz, prędkość spadała do ledwie 30 km/h. Całość pokonałem ze średnią prędkością ok. 36 km/h, w czasie 26:55. Dało mi to 43. miejsce open na 59 kolarzy. W kategorii wiekowej byłem 9, do podium zabrakło ponad 2 minuty. Szkoda, że organizatorzy tak późno ogłosili o tym wyścigu i zaczęli zapisy dopiero niedawno, w przeciwnym razie z pewnością na starcie stanęłoby znacznie więcej osób. Swoje zrobiła też na pewno dziwna godzina startu zawodów (piątek godzina 8:30 rano???), jak również drogie wpisowe (rzędu 100 zł). Za to pakiety były bogate, koszulki, świetne medale, a za metą godny posiłek - kanapki, izotoniki, wszystkiego w bród.

Myślę że byłbym w stanie pojechać to szybciej, może 38 - 40 km/h, ale musiałbym być wypoczęty. A jeśli wieczór przed startem przez ponad 2 godziny biega się za piłką, to trudno dać z siebie wszystko, już po pierwszej prostej paliły mnie nogi od zmęczenia.

Na znacznie lepsze miejsce i tak za bardzo nie miałbym realnych szans, skoro na starcie stają zawodowi kolarze, a nawet medaliści olimpijscy i mistrzostw świata (te zawody wygrał Jan Szymański - medalista olimpijski i mistrzostw świata w łyżwiarstwie szybkim).

Fajny akcent przed niedzielnym ściganiem na 120 km na całego ;-)

Pełne wyniki można znaleźć tutaj oraz tutaj.

Tutaj natomiast linki do fajnych filmików z tego wyścigu:



Zobacz także

4 komentarzy

  1. A dokąd Ty już dojechałeś :)
    Super express wyniki :) Dzięki
    R

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziękowania za wrzucenie wyników należą się Markowi - przekazałem mu od razu sprzęt po parkrunie, bo Marek będzie prowadził za tydzień.

      Usuń
  2. Dzięki Marek za express wyniki :)
    R

    OdpowiedzUsuń
  3. jeździsz, biegasz, pływasz prawdziwy człowiek orkiestra:)

    OdpowiedzUsuń

Nieprzychylne, niemiłe i niekulturalne komentarze będą usuwane.

Komentarze

ARCHIWUM