Nowe lokalizacje Parkrun Polska

Z podwórka polskiego Parkrun'a - dobre i super wieści, coraz więcej nowych miast pojawia się na mapie Parkrun'a w Polsce!

-18 lipca inauguracja w Skierniewicach
- 8 sierpnia rusza Toruń
- 22 sierpnia rusza Gostyń (!!!)
- 22 sierpnia rusza Wolbrom (znalazłem na mapie - to jest mieścina obok Krakowa i Katowic). Swoją drogą ciekawe miasto, zupełnie nieznane i o całkiem egzotycznej nazwie ;-)
- 29 sierpnia rusza Szczecin

Chodzi mi po głowie odwiedzenie Parkrun Gostyń - mamy tam bliżej niż do Leszna. Do przemyślenia!

Z większych miast, to nadal Parkruna nie ma np. w Zielonej Górze, Gorzowie, Częstochowie, Kaliszu czy Kielcach. Jak też popatrzeć na mapę, to pusto jest na wschodzie Polski, nie ma nic w warmińsko-mazurskim ani podlaskim, Białystok pusty, tak samo jak Lublin czy Rzeszów. Jest tam co robić!

Swoją drogą to ciekawi mnie, czy powstanie kiedyś druga lokalizacja Parkrun w Poznaniu. Mnie lokalizacja Cytadeli bardzo odpowiada, mam w miarę blisko z Naramowic, jest to w zasadzie w centrum. Natomiast domyślam się, że wielu biegaczom sprawia trudność dotarcie na 9 rano z innych dzielnic Poznania, jak np. z Rataj czy jakiegoś Junikowa czy jeszcze dalej. Na pewno parkrun np. w lasku marcelińskim gromadziłby sporo biegaczy, a w zasadzie nie wymaga to żadnych nakładów poza zmierzeniem trasy i jej oznaczeniem kilkoma tabliczkami ;-)

Zastanawia mnie również lokalizacja ewentualnego Parkruna dookoła Malty, ciekawe czy to miałoby wzięcie. Nie ma tutaj co prawda stricte parku ani lasu, ale 5 km dookoła jeziorka - fajna trasa. Pewnie dla wielu oklepana, no ale mi np. nie jest po drodze nad Maltę na sam trening biegowy.

Chociaż z drugiej strony dałoby się wyznaczyć fajną trasę zahaczającą o brzeg jeziora maltańskiego, ale tak żeby np. start czy meta i fragment trasy biegł po ścieżkach Parku Tysiąclecia. Byłem tam niedawno rowerem i aż dziw, że ten park jest w zasadzie niewykorzystany, nie ma tam żadnych imprez czy biegów. A jest sporo fajnych asfaltowych ścieżek, sam park czysty i ładnie utrzymany.

Zobacz także

0 komentarzy

Nieprzychylne, niemiłe i niekulturalne komentarze będą usuwane.

Komentarze

ARCHIWUM