Jak zapisać się na zagraniczny bieg? Instrukcja krok po kroku!

Zapisywanie się na bieg poza granicami Polski może przysporzyć nie lada problemów. Po pierwsze bariera językowa - przy minimalnej znajomości np. angielskiego powinniśmy sobie z tym poradzić bez trudu. Drugi problem to płatność wpisowego za bieg - przy przelewach zagranicznych zawsze powstają dodatkowe kłopoty. Często trzeba mieć kartę kredytową, żeby w ogóle móc zapłacić za granicę. Mi się udało zgłosić do biegu bez posiadania karty kredytowej (nie mam i nie zamierzam takiej posiadać), wystarczyła zwykła karta płatnicza - debetowa, bankomatowa.

Poniżej instrukcja krok po kroku jak się zapisać na zagraniczny bieg. Przykład to Półmaraton w Berlinie w kwietniu 2016 roku.

Przy zapisach trzeba jednak pamiętać, że przy obleganych biegach (np. maraton w Berlinie, Londynie, Paryżu, Bostonie czy Nowym Jorku) często nie sposób się zapisać ot tak z ulicy - albo jest losowanie, albo zapisy trwają tylko kilka minut pomimo ogromnego limitu np. 50.000 biegaczy, albo organizatorzy wymagają spełnienia warunku sportowego (np. czas poniżej 3 godzin w maratonie bostońskim).

Przy półmaratonie w Berlinie na szczęście nie ma żadnych takich problemów, wystarczy klikać, zapłacić i już w kwietniu 2016 r. śmigać po ulicach tego pięknego miasta.

Z innych odrębności, które zauważyłem, to konieczność wypełniania formularza dotyczącego stanu zdrowia biegacza. Co prawda nikt pewnie tego nie weryfikuje czy wpisało się prawdę, ale myślę, że nie jest to złe rozwiązanie. Być może zmobilizuje to kogoś do zbadania sobie serca czy w ogóle układu krążenia przed zgłoszeniem się na bieg.

Zatem do roboty!


Wpisujemy adres biegu - tutaj mamy http://www.berliner-halbmarathon.de



Jeżeli zamiast po niemiecku wolimy komunikować się po angielsku, klikamy ikonkę z brytyjską flagą.




Wybieramy opcję Plan your race i dalej Registration.



Wyświetli się ogólny opis biegu. Dowiemy się np. o limicie 30.000 biegaczy. Czytamy i klikamy na dole opcję "Teens & Adults from age 18".



Wyświetla się informacja o konieczności przeprowadzenia testu medycznego. Klikamy zaznaczony link "Click here (...)".



Następnie wypełniamy pierwszą stronę testu medycznego. Jeżeli nie chce Ci się w to wczytywać, krótka podpowiedź:  wystarczy zaznaczyć wszystkie opcje jako "NO" ;-)




Po zaznaczeniu wszystkich opcji jako "No" klikamy na dole przycisk "Next". Sprawdziłem z ciekawości i powpisywałem sobie same choróbska ;-) Nic się nie stało, przeniosło mnie normalnie do kolejnych etapów rejestracji.




Druga strona testu medycznego wygląda podobnie. Klikamy wszędzie "No".




I tak samo jak poprzednio klikamy przycisk na dole "Next".





Trzecia i ostatnia strona testu medycznego wygląda tak. Wypełniamy te dane (płeć, wiek, waga, wzrost itd.) i klikamy "Next". Swoją drogą to po co Niemcom wiedzieć ile mam wzrostu albo ile ważę? Jeżeli mam np. 150 cm wzrostu i ważę przy tym 200 kg, to nie dopuszczą takiego grubasa do startu?




OK klikamy już koniec tego testu medycznego przyciskiem "Next" i przenosimy się do kolejnej strony, Klikamy zaznaczony link.




Następnie mamy do wyboru czy chcemy się zalogować, utworzyć nowe konto, czy też zapisać się na bieg bez utworzenia nowego konta. Ja wybrałem opcję najprostszą, a więc zapisanie na bieg bez utworzenia konta. Klikamy więc opcję ostatnią - na samym dole: "Register without account".




Następnie musimy wypełnić swoje dane osobowe i tradycyjnie już klikamy przycisk "Next".




Przykładowe wypełnione dane mogą wyglądać tak:




Następnie system prosi nas o podanie informacji, czy na trasie półmaratonu debiutujemy czy nie, a jeżeli już biegliśmy taki dystans, należy podać swój czas na mecie oraz rok i miejsce biegu. Ważne żeby przy wpisywaniu czasu zachować format HH:MM:SS, np. 01:35:00 (godzina trzydzieści pięć minut). Inaczej system tego nie przyjmie.





Następnie klikamy, czy chcemy otrzymać koszulkę czy grawerowany medal. Ja kliknąłem, że nie chcę. Muszę jednak zaznaczyć (jest zaznaczone domyślnie), że za 6 EURO potrzebuję chipa do pomiaru czasu, bo nie mam swojego. Te 6 EURO trzeba więc doliczyć do opłaty startowej, która wynosi 35 EURO. Razem więc koszt startu w półmaratonie wynosi 41 EURO. Mi z konta ściągnęło ok. 175 złotych.

Klikamy "Next".





Następnie możemy wpisać kupon promocyjny. Ja żadnego nie mam, więc nic nie wpisuję. Klikam "Next".




Przechodzimy do najważniejszego i najtrudniejszego etapu - zapłaty za bieg. Tutaj należy się skupić, bo łatwo o błąd uniemożliwiający płatność, a tym samym start w biegu.

Nawet jeżeli nie mamy karty kredytowej, tylko zwykłą kartę bankomatową, wybieramy opcję "Credit card".

Rodzaj karty wpisujemy zgodny z napisem na karcie (np. Mastercard czy VISA).

Następnie wpisujemy termin ważności karty (miesiąc i rok).

Security Code są to trzy cyfry nadrukowane na odwrocie karty - na miejscu obok miejsca na podpis właściciela karty.

Następnie należy wpisać numery BIC oraz IBAN.

IBAN jest to po prostu numer Twojego konta bankowego z przedrostkiem PL. A więc PL + 26 cyfr pisane ciurkiem, bez spacji i odstępów.

Przykładowo:

PL00111111112222222222222222


BIC natomiast jest to oznaczenie kodowe Twojego banku. Znajdziesz je na stronie internetowej swojego banku. Ma 8 lub 11 znaków i zwany jest czasem również jako SWIFT CODE.

Podam numery BIC przykładowych banków - jednak bez sprawdzania ich poprawności, więc sprawdź w swoim banku:

mBankBREXPLPWMBK
PKO BPBPKOPLPW
Pekao SAPKOPPLPW
InteligoBPKOPLPW
BPHBPHKPLPK
Bank Gospodarki Żywnościowej S.AGOPZPLPW
Bank Millennium S.ABIGBPLPW
Bank Ochrony Środowiska S.AEBOSPLPW
Bank Pocztowy S.APOCZPLP4
Citibank HandlowyCITIPLPX
Fortis Bank Polska S.APPABPLPK
ING Bank Śląski S.AINGBPLPW
Kredyt Bank S.AKRDBPLPW
Lukas BankLUBWPLPR
Nordea Bank Polska S.ANDEAPLP2
WBKWBKPPLPP
Volkswagen Bank DirectVOWAPLP1
Polbank EFG Eurobank Ergasias S.AEFGBPLPW
Raiffeisen Bank Polska S.ARCBWPLPW

Wszystkie kody można sprawdzić pod tym linkiem:

http://www.exportbureau.com/check_swift_code.html




Klikamy tradycyjnie przycisk "Next".

Po zarejestrowaniu się i przejściu całej procedury z Twojego konta w banku (powiązanego z kartą płatniczą, której dane wpisaliśmy) powinno od razu zniknąć ok. 175 - 180 zł (równowartość 41 EURO). Ważne więc, żeby zapewnić na koncie takie środki. Jeżeli ich nie ściągnęło, to znaczy że coś poszło nie tak.

Na koniec warto sprawdzić czy nasze dane pojawiły się na liście startowej.

Mi się wszystko udało i jestem na liście startowej. Nie pytajcie mnie dlaczego dwukrotnie ;-) W każdym bądź razie opłatę startową uiściłem tylko raz.




POWODZENIA i do zobaczenia w Berlinie w kwietniu 2016 roku!


Zobacz także

5 komentarzy

  1. To się napracowałeś,
    Powodzenia jutro :)
    R

    OdpowiedzUsuń
  2. No to pojechałeś, znaczy się pobiegłeś po bandzie. Powodzenia jutro i już z góry w Berlinie. Jak nawet wolę nie zakładać jak moje pasje się będą kształtowały za rok

    OdpowiedzUsuń
  3. Głupie pytanie, chcę się zapisać na półmaraton w berlinie w 2018 który jest w kwietniu. Moja karta kończy ważność w lutym, wyskakuje informacja że nie mogę zapłacić. Próbuję tą drugą opcję przelewu, niestety mój bank nie obsługuje opcji "direct debit". Cóż mam uczynić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że ważność karty jest istotna na dzień płacenia, a nie na dzień biegu. To nie jest raczej przyczyna odrzucenia.

      Sprawdź czy masz w banku zaznaczoną opcję płatności internetowych przy tej karcie, często jest limit ustawiony na zero i wtedy nie można zapłacić przez neta taką kartą.

      Usuń

Nieprzychylne, niemiłe i niekulturalne komentarze będą usuwane.

Komentarze

ARCHIWUM