Biegi górskie

W najbliższą sobotę 18 lipca 2015 r. wezmę udział w Złotym Półmaratonie. Jest to półmaraton z trasą górską, w okolicach Lądku - Zdroju. Nigdy nie biegałem po górach, więc funduję sobie całkiem nowe przeżycie ;-) Impreza odbywa się w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich, gdzie biegów jest bodajże aż siedem - do wyboru do koloru, dla każdego coś miłego. Od hardkorowych 240 km w biegu siedmiu szczytów, aż po stosunkowo niegroźnie brzmiące 10 km na Trojak Trail. Jako debiutant wybrałem półmaraton, mam nadzieję że przeżyję bez przeszkód, nie umrę na trasie ani nie zgubię drogi ;-) Planuję go pokonać kompletnie po amatorsku, bez żadnego wyposażenia. Nie biorę ze sobą na trasę kompletnie nic, tak jak na zwykły bieg po asfalcie. W połowie trasy jest punkt odżywczy z wodą, więc wtedy będzie okazja się napić.

Start w sobotę równo o godz. 12:00. Start w Złotym Stoku, meta w Lądku-Zdroju. Na start organizatorzy zawiozą nas autobusami. Jestem ciekaw osiągniętego wyniku. Jak patrzę na wyniki z zeszłego roku, to zwycięzca miał 1:46, natomiast wynik w okolicach 2 godzin dawał miejsce w ścisłej czołówce. Oczywiście 2 godziny do osiągnięcia w półmaratonie na asfalcie to żadne osiągnięcie, ale w górach... Pewnie zupełnie inna historia. Zobaczymy, będę napierał ile się da.

Trzymajcie kciuki w sobotę od południa!


DANE TRASY

Długość trasy: 21 km
Najwyższy punkt: Jawornik Wielki (872 m. n.p.m.)
Najniższy punkt: Kopalnia Złota w Złotym Stoku (START) (364 m. n.p.m),
Różnica wysokości 508m.
Całkowite wzniesienie terenu: 889m.
Całkowity spadek terenu: 968m.

ZAWODY

Limit zawodników: 350 osób
Opłata startowa: 80 zł/100 zł/120 zł (w zależności od terminu wpłaty wpisowego – patrz regulamin)
Limit czasu: 3,5 h
Start: 18.07.2015 (sobota) 12:00 Złoty Stok (kamieniołom)
Meta: Lądek Zdrój
Punkty odżywcze: 1
Pomoc na trasie: niedozwolona
Transport na start sobota godz.10:30 : Z Lądek Zdrój do Złoty Stok (zapewnia organizator; deklaracja przy weryfikacji w Biurze Zawodów)

NAGRODY

Medale dla każdego kończącego bieg,

Klasyfikacja OPEN:
miejsca I – VI – nagrody rzeczowe od Sponsorów

Klasyfikacja Open Kobiet:
miejsca I-III – nagrody rzeczowe

Klasyfikacje wiekowe Kobiet i Mężczyzn – miejsca – I-III – drobne nagrody rzeczowe

losowanie nagród na zakończeniu festiwalu


Zobacz także

5 komentarzy

  1. Patrząc na ten wykres przypominający naprawdę godnych rozmiarów ..., nie będę kończył,
    ja bym zabrał wodę i jakieś energy gel :)
    R

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia!!!
    Bogdan

    OdpowiedzUsuń
  3. trzymamy kciuki, no nie mam nic do dodania. Może poza jednym. A kto jutro parkrun poprowadzi?

    OdpowiedzUsuń
  4. powodzenia. widać, że nie lada wyzwanie. Ja na razie po równym w PKO połmaraton Szczecin

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam za sobą jakieś niewielkie doświadczenie w bieganiu po górach, ale na znacznie dłuższym dystansie (45km i 97km przy czym tego drugiego biegu nie ukończyłem :( ). Niestety góry mają to do siebie, że można łatwo złapać kontuzję. Ja po pierwszym długim biegu w górach prawie miesiąc pocinąłem w stabilizatorze na kolanie.

    Kolejny bieg choć nie ukończony z powodu halucynacji około połowy dystansu i przegrzania organizmu zakończył się jak wówczas myślałem w całkiem dobrym stanie fizycznym, a teraz wyszło że mam przeciążeniowe złamanie kości śródstopia.

    Mimo wszystko wiem, że będę wracał do biegania w górach bo to coś pięknego zwłaszcza na bardzo długich dystansach gdy przez kilka godzin jesteś sam, a jeszcze bieganie po zmroku lub wybiegające na Ciebie jelenie o 5 nad ranem co mnie spotkało - coś wspaniałego.

    P.S Bardzo ciekawy blog i będę zaglądał tutaj częściej bo sam biegam, a na dodatek podobnie jak ty inwestuje w nieruchomości choć ja jestem na bardzo początkowym etapie (czekam na oddanie dwóch pierwszych kawalerek).

    Powodzenia i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Nieprzychylne, niemiłe i niekulturalne komentarze będą usuwane.

Komentarze

ARCHIWUM