Z cyklu: ile kosztują imprezy biegowe?




Nie chcę szczegółowo komentować tych kwot. Wydaje mi się jednak, że organizowanie imprez biegowych, które generują finansowe straty dla miasta, jest grubą pomyłką. Równolegle bowiem odbywają się setki imprez komercyjnych, organizowanych przez podmioty i firmy prywatne, i dziwnym trafem ludzie potrafią na tym zarabiać i to często spore pieniądze. Tymczasem jak za organizowanie biegów bierze się podmiot publiczny (miasto, samorząd), to każdy bieg musi od razu oznaczać budżetowo stratę rzędu  29 do nawet 114 tysięcy złotych...

Jestem też ciekawy co szczegółowo składa się na "koszty rzeczowe" które wynoszą 177 do nawet 266 tysięcy złotych (co za to kupiono? pachołki i taśmy do oznaczania trasy? stoliki do biura zawodów? namioty?) oraz koszty osobowe rzędu 38 - 49 tys. zł. Jestem ciekaw co na to ludzie, którzy pracowali przy tych imprezach jako wolontariusze dla idei - co się stało z tymi pieniędzmi, dla kogo zostały wypłacone?

Ja stawiam tylko pytania, nie mam żadnych hipotez , bo mam za mało informacji. Zwracam tylko uwagę, że prosiłem o szczegółowe dane budżetowe, tymczasem urząd przesłał mi  tylko ogólnikowe kwoty z podziałem na koszty rzeczowe i osobowe.

Na marginesie - kwota sponsoringu rzędu 4 czy 5 tys. zł na imprezę biegową, w której bierze łącznie udział np. 6.500 osób (Nocny Bieg Świętojański w Gdyni), zastanawia nad brakiem pomysłu na funkcjonowanie takiej dużej imprezy albo nieudolnością osób od marketingu... Tak samo w Biegu Urodzinowym wzięło udział łącznie jakieś 5 tysięcy osób. Tymczasem ze sponsoringu udało się uzyskać raptem 4.616,11 zł... Pozostawiam to bez komentarza.

Tak samo w Biegu Europejskim wzięło udział ponad 5 tysięcy osób, a sponsorów udało się pozyskać na oszałamiającą kwotę 5.278 zł...

Zobacz także

1 komentarzy

  1. organizatorzy ja mogą przekonują nas, że są organizacjami charytatywnymi i że mamy z wdzięczności na kolana przed nimi padać calując wiadomo gdzie. Echh jak dzieci

    OdpowiedzUsuń

Nieprzychylne, niemiłe i niekulturalne komentarze będą usuwane.

Komentarze

ARCHIWUM